Blog

Biznesa inkubatoriem būs pieejami vēl divi miljoni eiro

2015. gada 6. maijs

Ekonomikas ministrija novirzījusi papildu divus miljonus eiro atbalstam uzņēmējdarbības uzsākšanai biznesa inkubatorā iekļautajiem jaunajiem uzņēmējiem, informē Ekonomikas ministrijā (EM).

Atbalsts biznesa inkubatorā iekļautajiem saimnieciskās darbības uzsācējiem būs pieejams AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” (“Altum”) “Starta programmas” ietvaros, kas ir valsts atbalsta programma uzņēmējdarbības uzsākšanai.

Līdz ar to saimnieciskās darbības uzsācēji, kas ir iestājušies biznesa inkubatorā, var saņemt aizdevumu uzņēmējdarbības uzsākšanai līdz 77 tūkstošiem eiro, ar maksimālo termiņu – astoņi gadi. Vēl ir pieejamas arī procentu likmes subsīdijas 70%- 80% apmērā.

EM arī uzsver, ka inkubatoram jābūt noslēgtam līgumam ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru atbalsta programmas “Biznesa inkubatori” ietvaros.

Paredzēts, ka atbalsts biznesa inkubatorā iekļautajiem saimnieciskās darbības uzsācējiem būs pieejams līdz 2015. gada beigām.

Jau vēstīts, ka jaunie uzņēmēji aktīvi meklē iespējas piedalīties inkubatoru programmā, taču ne visi uzņēmumi tai ir gatavi.

Inkubatoru programma paredzēta jauniem mikro, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem – līdz ar atbalstu uzņēmuma attīstības sākumposmā iecerēts veicināt jaunu uzņēmumu veidošanos.

Inkubatoru programmā uzņēmumi var saņemt atbalstu līdz 85% gan telpu nomai, gan ar biznesa attīstību saistītām aktivitātēm.

Iepriekš publicētais Lursoft pētījums parāda, ka biznesa inkubators daudziem jaunajiem uzņēmumiem kalpojis kā atspēriena punkts, ar kura atbalstu laika gaitā no maza startup uzņēmuma ar lieliem biznesa plāniem kļūt par komersantu, kurš nodarbina desmitiem darbinieku un apgroza vairākus miljonus eiro.

Izinkubētie uzņēmumi mēdz uzrādīt atšķirīgas sekmes – kamēr vieni ar katru gadu palielina apgrozījumu un lepojas ar gana pievilcīgiem peļņas rādītājiem, citi pēc inkubatora atstāšanas jūtas apjukuši un nespēj vairs pieņemt pareizos lēmumus, kas ļautu veidot sekmīgu uzņēmuma turpmāko attīstību.

Jāņem gan vērā, ka vairāku miljonu eiro apgrozījums un peļņa nav panākama uzreiz pirmajā vai otrajā darbības gadā, tādēļ uzņēmuma izaugsmes rādītāji jāvērtē ilgtermiņā, īpašu uzsvaru liekot arī uz to radīto produktu un pakalpojumu pievienoto vērtību, kas ir inkubatoru uzņēmumu priekšrocība un ļauj tiem piedāvāt tirgum no konkurentiem atšķirīgu produktu.

Pēc Lursoft aprēķiniem, inkubatoru uzņēmumu vidējais apgrozījums ir par 30% zemāks nekā pārējiem komersantiem. Tiesa gan, izinkubēto uzņēmumu vidējam apgrozījumam ar katru gadu ir tendence uzrādīt aizvien labāku rādītāju. Tā, piemēram, ja 2011.gadā viens uzņēmums apgrozījis vidēji 9,989 tūkst.EUR, bet 2013.gadā tā apgrozījums palielinājies jau līdz 14,177 tūkst.EUR, kas ir kāpums par 41,93%.

Komentāri

Nav pievienots neviens komentārs.

*