Lursoft news

Latvijas Avīze: Jāpievelk Zīda ceļa atzars

2014. gada 29. septembris

Mūsu valstij cita ceļa nav kā iekļauties strauji augošajās Eirāzijas kravu piegāžu ķēdēs, lai Latvijas ražotājiem tiktu pavērta ātrāka un lētāka produkcijas nogādāšana Āzijā, savukārt transporta un loģistikas kompānijas būtu nodrošinātas ar eksporta un tranzīta kravu plūsmām, kuras sākušas apsīkt ekonomiskās un ģeopolitiskās situācijas dēļ.

Tas ir iespējams. Piemēram, Ķīnā aktuāla ir iniciatīva “Zīda ceļa ekonomiskā josla” (Silk Road Economic Belt), kuras ietvaros tiek veidotas un attīstītas transporta un loģistikas maģistrāles, kas savienos Āziju un Eiropu.

Latvija attīsta jau esošo sadarbību ar biznesa partneriem Vidusāzijā, kā arī Kazahstānas un Baltkrievijas transporta uzņēmumiem. “Latvijai ir jāskatās uz visu Dienvidaustrumāzijas reģionu kopumā. Tās ir valstis ar lielu iedzīvotāju skaitu, kurā to maksātspēja aug,” teic Ārlietu ministrijas valsts sekretāra vietnieks – administratīvais direktors Pēteris Vaivars. Vienlaikus jāatzīst, ka lūkošanās Āzijas valstu virzienā notiek jau ilgstoši, tomēr līdz šim nav rezultējusies tranzīta koridora attīstībā. Katrs no Latvijas tranzīta koridora dalībniekiem – dzelzceļš, autopārvadātāji, stividori utt. – vairāk darbojušies katrs par sevi, lai arī saprot kompleksa Latvijas piedāvājuma izstrādes un virzīšanas nepieciešamību. To, ka latvieši, pat konkurenti būdami, spēj strādāt kopīgi, pierāda gan Latvijas lauksaimniecības produktu ražotāju kooperatīvi, gan “Latvijas piens”, gan mazumtirdzniecības tīkli “TOP”, “Elvi”.

Rakstā iekļauts arī saraksts ar Latvijas lielākajiem transporta nozares uzņēmumiem.

Lasīt visu rakstu: http://news.lv/Latvijas_Avize/2014/09/29/japievelk-zida-cela-atzars

Komentāri

Nav pievienots neviens komentārs.

*