Lursoft news
Nacionālajai apvienībai 2011.gadā ievērojamākais publicitātes kāpums
2012. gada 30. janvārisPagājušajā gadā politiskajām organizācijām nācās mobilizēt savus spēkus Saeimas vēlēšanām, tomēr, tā kā partiju finanšu līdzekļu tika iztērēti jau 2010.gadā notikušajās vēlēšanās, pērn politiķi steidza domāt par to, kā veicināt savu popularitāti, talkā ņemot plašsaziņas līdzekļus, tai skaitā arī presi, kas sekmējusi publicitātes kāpumu vairumam politisko organizāciju.
Ja 2010.gada politisko organizāciju publicitātes topa 1.vietu ieņēma partija Jaunais laiks, tad pērn 1.vietā ierindojusies partiju apvienība Vienotība, kuras sastāvā patlaban darbojas arī nu jau likvidētās partijas Jaunais laiks biedri, liecina News.lv dati.
Kā liecina Lursoft apkopotā informācija portālā News.lv, pagājušajā gadā Seimā iekļuvušajām partijām izdevies ievērojami palielināt savu publicitāti. Visievērojamāko publicitātes kāpumu izdevies panākt Nacionālajai apvienībai „Visu Latvijai!”-„Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK (+158,26%) (turpmāk tekstā – NA), kā arī Vienotībai (+125,47%).
Jāpiebilst, ka abu politisko spēku ievērojamais publicitātes kāpums, salīdzinot ar 2010.gadu, izskaidrojams ar faktu, ka Vienotība Politisko partiju reģistrā reģistrēta 26.04.2010., bet NA – 2010.gada 14.jūlijā, līdz ar to arī 2010.gadā, salīdzinot ar citām politiskajām organizācijām, tām bijis mazāk publikāciju.
Salīdzinot trīs topa līderu (Vienotība, Zaļo un zemnieku savienība (turpmāk tekstā – ZZS) un Saskaņas Centrs) publicitāti aizvadītajā gadā, redzams, ka visu apskatīto organizāciju aizvadīto mēnešu publicitātes dinamika bijusi līdzīga.
2011.gada publicitātes topa līderu salīdzinājums
Attēls uzskatāmi ataino situāciju Latvijas politikā – vēl līdz 11. Saeimas vēlēšanām ZZS bija koalīcijā, līdz ar to arī partijas publicitāte bija augstāka nekā opozīcijas pārstāvim Saskaņas Centram, tomēr, jau gatavojoties vēlēšanām, partiju publicitātes līknes ir apmainījušās vietām un atlikušajos gada mēnešos ZZS publicitātes reitings ievērojami krities.
2011.gadā no topa izkritusi Pilsoniskā savienība, atdodot savu vietu jaunpienācējai Zatlera Reformu partija, kura 2011.gadā pieminēta 3 585 rakstos. Visaugstākā publicitāte topa jaunpienācējai bijusi pagājušā gada septembrī, kad partija pieminēta 1 968 rakstos, vēl oktobrī reģistrēti 1 226 raksti, bet jau ar katru nākamo mēnesi Zatlera Reformu partija piedzīvojusi ievērojamu publicitātes kritumu (-73,16% oktobrī).
Politisko organizāciju 2011.gada TOP10
Vieta 2011.gadā/ izmaiņas attiecībā pret 2010.gadu | Politiskā organizācija | Rakstu skaits 2011.gadā (2010.gadā) |
---|---|---|
1. ↑
|
Vienotība |
12 710 (5 637)
|
2. ↑
|
Zaļo un zemnieku savienība | 7 633 (6 081) |
3. ↑
|
Saskaņas Centrs |
7 544 (5 377)
|
4. ↑
|
Nacionālā apvienība “Visu Latvijai!” – “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK |
4 734 (1 833)
|
5. ↑
|
NATO |
4 050 (4 364)
|
6. (n/d/)
|
Zatlera Reformu partija |
3 858 (n/d)
|
7. ↑
|
Par Labu Latviju, partiju apvienība |
2 346 (2 708)
|
8. ↓
|
LPP/LC |
1 956 (3 897)
|
9. ↓
|
Tautas partija |
1 596 (6 107)
|
10. ↓
|
Jaunais laiks |
1 473 (7 314)
|
Papildu informācija:
News.lv: http://www.news.lv
Fizisko personu publicitāte: http://news.lv/publicity/form/politiska-organizacija
Komentāri