Lursoft news
Pēc vēlēšanām Saeimā iekļuvušo partiju līderi piedzīvo publicitātes kritumu
2011. gada 19. oktobrisIkreiz, tuvojoties Saeimas vai pašvaldību vēlēšanām, strauji pieaug partiju un to apvienību partiju līderu publicitāte, savukārt pēc vēlēšanām Saeimā/pašvaldībā iekļuvušo politiķu publicitāte parasti saglabājas vienlīdz augstā līmenī, bet zaudētāju – būtiski krītas.
Šoreiz, veicot laikrakstu monitoringu, News.lv apkopojis 11.Saeimā iekļuvušo partiju un to apvienību redzamāko politiķu publicitāti.
Analizējot pēdējo četru nedēļu publicitātes datus, redzams, ka praktiski visiem politiķiem augstākie publicitātes reitingi bijuši tieši pēcvēlēšanu nedēļā (19. – 25.septembrī), kad presē daudz tika runāts par iespējamo vietu sadalījumu Saeimā un koalīcijas modeļiem. Salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, oktobra otrajā nedēļā praktiski visiem no apskatītajiem politiķiem publicitāte ir samazinājusies. Izņēmums bijusi vien Saeimas spīkere Solvita Āboltiņa, kuras publicitāte pieaugusi par 9,23% un nacionālās apvienības līderis Raivis Dzintars (+2,22%).
Ievērojamāko publicitātes kritumu pēdējo četru nedēļu laikā piedzīvojuši divu politisko apvienību, kuru iekļūšana koalīcijā vēl aizvien ir uz jautājuma zīmes, līderi – Augusts Brigmanis (ZZS) – publicitātes kritums par 61,29% un Jānis Urbanovičs (SC) – samazinājums par 53,73%. Salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, pagājušajā nedēļā prese ievērojami retāk arī rakstījusi par pašreizējo Rīgas domes priekšsēdētāju Nilu Ušakovu – publicitātes kritums par 41,72%.
Kā liecina News.lv dati, visbiežāk laikrakstos tiek minēts pašreizējā premjera Valda Dombrovska vārds, kā arī bijušais valsts prezidents un Zatlera Reformu partijas (ZRP) līderis Valdis Zatlers. Tiesa gan, ja V. Dombrovska publicitāte visu periodu saglabājusies vienlīdz augsta, tad ZRP līdera publicitātes reitings jau otrajā pēcvēlēšanu nedēļā piedzīvojis pamatīgu kritumu (-52,71%). Jāpiebilst, ka jau nākamajā nedēļā pēc ievērojamā krituma publicitāte atkal pieaugusi.
Jau pirmsvēlēšanu laikā ZRP paudusi striktu nostāju, ka jaunajā Saeimas koalīcijā nevēlas strādāt kopā ar ZZS, kuras vienam no pamanāmākajiem līderiem Aivaram Lembergam izvirzītas vairākas apsūdzības. Analizējot Ventspils mēra A. Lemberga publicitāti, redzams, ka pēdējo nedēļu laikā tā samazinājusies par 25,00%. Tiesa gan, iepriekšējā nedēļā saistībā ar plaši izvērsto reklāmas kampaņu, kurā tika prezentēta jaunā Ventspils nauda – venti – A. Lemberga publicitātes reitings atkal pieaudzis.
Salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, par 20,00% samazinājusies arī ZRP premjera kandidāta Edmunda Sprūdža publicitāte. Ja nākamajā nedēļā pēc vēlēšanām E. Sprūdžs ticis pieminēts 55 avīžu rakstos, tad ar katru nākamo nedēļu politiķa publicitātes reitings samazinājies, palielinoties tikai pagājušajā nedēļā.
Papildu informācija:
Portāls News.lv: http://www.news.lv
News.lv Publicitāte: http://news.lv/publicity
Komentāri