Blog
Ar Debitoru portfeļa palīdzību uzņēmējiem sekmīgi izdevies atgūt vairāk nekā 60% no klientu kavētajiem maksājumiem
2023. gada 22. septembrisDebitoru parādu atgūšana ir darbs, kas prasa lielus resursus un pacietību. Šī iemesla dēļ vispareizākais ir veikt savu klientu rūpīgu priekšizpēti un pastāvīgu uzraudzību, lai izvairītos no kavētiem maksājumiem, taču, ja tomēr gadījusies situācija, kad klients neveic maksājumu savlaicīgu apmaksu, svarīgi rast risinājumus, kas parādu atguves procesu padara ātrāku, lētāku un efektīvāku.
Lai palīdzētu uzņēmumiem sekmīgāk atgūt savu klientu parādus, Lursoft radījis Debitoru portfeli, kas ļauj strādāt ar parādniekiem efektīvāk – bez lieliem laika, finanšu un darbaspēka resursu ieguldījumiem.
Debitoru portfeli jau izmanto daudzi Latvijas uzņēmumi, atzinīgi novērtējot tā darbības efektivitāti. Lursoft dati rāda, ka no visiem Debitoru portfelī iesniegtajiem parādiem pilnībā izdevies atgūt 60,11%, bet vēl 5,14% atmaksāti daļēji. Jānorāda, ka apmaksāto parādu summas ir ļoti dažādas – sākot no dažiem eiro, beidzot ar vairāk nekā 500 tūkst. EUR. Vidējā parādu summa, kas reģistrēta Debitoru portfelī, ir nepilni 300 eiro. Kopumā, pateicoties Debitoru portfelim, uzņēmējiem izdevies atgūt vairāk nekā 37 milj. EUR.
Visaugstākā atguves efektivitāte ir parādiem, kas Debitoru portfelī reģistrēti iespējami drīzāk pēc apmaksas termiņa iestāšanās brīža, taču Lursoft apkopotie dati parāda, ka daudzos gadījumos atgūt savu klientu savlaicīgi neapmaksātos parādus jeb iesaldētos līdzekļus izdodas arī tad, ja parāds reģistrēts arī pēc ilgāka laika. Statistikas dati liecina, ka no visiem parādiem, kas reģistrēti 30 dienu laikā pēc noteiktā apmaksas termiņa iestāšanās, pilnībā apmaksāti 66,3%, bet vēl 3% apmaksāti daļēji. Vienlaikus arī redzams, ka ar Debitoru portfeļa palīdzību izdevies sekmīgi atgūt parādus, kuru apmaksas termiņš iestājies jau pirms vairāk nekā desmit gadiem.
Kādi būs tavi ieguvumi no Debitoru portfeļa lietošanas:
- Efektīvāk pārvaldīts parādu atguves process;
- Mazākas izmaksas parādu atguvei;
- Iespēja efektivizēt darba spēka resursus;
- Nekādu papildu izmaksu par atgūtajiem parādiem;
- Iespēju informēt arī citus par uzņēmumiem, kuri kavē rēķinu apmaksu.
Lursoft pētījuma dati rāda, ka Debitoru portfelī reģistrēti vairāki uzņēmumi, kuriem ir pat vairāki simti kavēto maksājumu, kā arī vairāk nekā 1400 uzņēmumiem ir 10 vai vairāk kavēti maksājumi.
UZZINĀT VAIRĀK PAR DEBITORU PORTFELI
Lai arī Jūsu uzņēmums neciestu no negodprātīgiem komersantiem, Lursoft mudina pirms darījumu slēgšanas rūpīgi pārbaudīt par uzņēmumu pieejamo informāciju, tostarp pārliecināties par klientam reģistrētajiem apgrūtinājumiem: vai tam nav uzkrāti nodokļu parādi, jau reģistrēti kavēti maksājumi u.tml. Ņemot vērā, ka mūsdienu biznesā viss norit strauji, ne mazāk svarīgi ir veikt pastāvīgu klienta uzraudzību, jo ne mazums dzirdēts par gadījumiem, kad līdzšinējais godprātīgais sadarbības partneris pēkšņi kļuvis par parādnieku. Lai izvērtētu un savlaicīgi pielāgotu sadarbības nosacījumus aktuālajai situācijai, ieteicams izmantot Klientu Portfeļa monitoringu, kas jūs brīdinās par gadījumiem, kad konstatētas izmaiņas uzņēmuma statusā.
Lai uzzinātu par to, kā sākt lietot Debitoru portfeli, sazinies ar savu klientu konsultantu vai arī Lursoft Klientu apkalpošanas centru, rakstot uz info@lursoft.lv vai zvanot pa tālruni 67844300.
Komentāri