Lursoft news
Lursoft Publicitātes indekss par 2015.gada janvāri
2015. gada 5. februārisPēc SIA “Lursoft IT” (“Lursoft”) datiem, kas iegūti, izvērtējot publikācijas un veicot personu monitoringu “Lursoft” laikrakstu bibliotēkā www.news.lv, tiek veidots personu publicitātes indekss. Publicitātes indekss ļauj noskaidrot, kuras personas noteiktā laika periodā ir bijušas visbiežāk pieminētas publikācijās.
Fizisko personu janvāra Lursoft TOP 10
Vieta | Persona | Rakstu skaits |
---|---|---|
1. | Straujuma Laimdota | 827 |
2. | Bērziņš Andris | 628 |
3. | Rinkēvičs Edgars | 601 |
4. | Matīss Anrijs | 207 |
5. | Vējonis Raimonds | 199 |
6. | Reizniece-Ozola Dana | 197 |
7. | Mūrniece Ināra | 193 |
8. | Belēvičs Guntis | 176 |
9. | Ušakovs Nils | 171 |
10. | Dūklavs Jānis | 169 |
Politisko organizāciju janvāra Lursoft TOP 10
Vieta | Persona | Rakstu skaits |
---|---|---|
1. | Vienotība | 539 |
2. | NATO | 452 |
3. | Visu Latvijai! – Tēvzemei un Brīvībai/LNNK | 360 |
4. | Zaļo un Zemnieku savienība | 308 |
5. | SASKAŅA – Sociāldemokrātiskā partija | 155 |
6. | Latvijas Reģionu Apvienība | 140 |
7. | No sirds Latvijai | 94 |
8. | Saskaņas Centrs | 28 |
9. | Reformu partija | 25 |
10. | Gods kalpot Rīgai | 14 |
Uzņēmējsabiedrību janvāra Lursoft TOP 10
Vieta | Persona | Rakstu skaits |
---|---|---|
1. | Latvijas Televīzija | 465 |
2. | Swedbank | 307 |
3. | Diena | 273 |
4. | LATVIJAS NEATKARĪGĀ TELEVĪZIJA | 263 |
5. | SEB banka | 241 |
6. | LURSOFT IT | 237 |
7. | Rīgas satiksme | 236 |
8. | Latvenergo | 231 |
9. | MAXIMA Latvija | 222 |
10. | Latvijas Radio | 210 |
Biļešu cenu celšana veicinājusi strauju Rīgas satiksmes publicitātes kāpumu
Aplūkojot Rīgas Satiksmes publicitāti pēdējā gada laikā, redzams, ka tā bijusi salīdzinoši vienmērīga. Pēkšņu publicitātes kāpumu Rīgas satiksme piedzīvoja šā gada janvārī, kad tās vārds izskanējis 236 laikrakstu bibliotēkā News.lv atrodamās publikācijās.
Pēkšņais publicitātes lēciens saistāms ar janvāra vidū plašsaziņas līdzekļos izskanējušo Rīgas domes lēmumu par biļešu cenu paaugstināšanu Rīgas sabiedriskajā transportā. No šā gada 1.februāra viena brauciena cena pilsētas sabiedriskajā transportā tika pielīdzināta Rīgas satiksmes pašlaik aprēķinātai viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksai, kas ir 1,175 eiro, bet, tā kā biļešu pārdošanas aparāti 1 un 2 centu monētas nepieņem, maksa tika noteikta 1,15 eiro apmērā, kas ir teju divas reizes lielāka, nekā līdz šim.
Biļešu cenas kāpumu Rīgas dome skaidro ar to, ka tai nav izdevies vienoties ar valdību par galvaspilsētas sabiedriskā transporta finansēšanu, kā arī to, ka tiek traucēts piemērot atšķirīgas biļešu cenas rīdziniekiem un nerīdziniekiem, līdz ar to stājās spēkā jauni braukšanas tarifi Rīgas sabiedriskajā transportā.
Neskatoties uz to, ka biļešu cenas kāpa teju divas reizes, sods par braukšanu bez biļetes tika palielināts četras reizes. Tagad par braukšanu bez biļetes nāksies šķirties no 20 eiro, līdzšinējo 5 eiro vietā.
Protestējot pret Rīgas domes lēmumu par sabiedriskā transporta biļešu dubultošanu, aktīvisti izveidojuši mobilo aplikāciju Rīgas Zaķis, kurā ikviens aplikācijas lietotājs var redzēt Rīgas Satiksmes kontrolieru atrašanās vietas, iegūt informāciju, ja kavējas sabiedriskais transports u.tml.
Jāpiebilst, ka ir arī notikuši vairāki citi mēģinājumi ietekmēt šo biļešu cenu dubultošanu. Kā, piemēram, sociālā tīklā Facebook izveidotās lapas Pret Rīgas domes cenu paaugstināšanu Rīgas sabiedriskajā transportā pārstāvji aicināja iedzīvotājus ignorēt un neizmantot Rīgas satiksmes transportlīdzekļus, kā arī rīkoja protestu. Protestu rīkotāji norāda, ka lielākā sabiedrības daļa dzīvo ar minimāliem naudas līdzekļiem, kur katri desmit centi ir nozīmīgi. Viņi uzskata, ka biļešu cenu celšana var sekmēt lielāku pilsoņu emigrāciju uz citām valstīm, lai izdzīvotu un uzturētu savas ģimenes, sastrēgumu veidošanos Rīgā, kā arī tas liecina, ka valsts nepieder tās iedzīvotājiem.
Jāpiebilst, ka Rīgas satiksmes publicitāte, visticamāk, saglabāsies gana augstā līmenī arī februārī, kas saistāms ar mēneša sākumā plašsaziņas līdzekļos nonākušo informāciju, ka uzņēmums transportlīdzekļu mazgāšanai par vairākiem tūkstošiem eiro mazgāšanas līdzekļu vietā iegādājies visparastāko ūdeni.
Valsts iestāžu janvāra Lursoft TOP 10
Vieta | Persona | Rakstu skaits |
---|---|---|
1. | Saeima | 1 467 |
2. | Ministru kabinets | 771 |
3. | Valsts policija | 763 |
4. | Ārlietu ministrija | 680 |
5. | Rīgas pilsētas dome | 646 |
6. | Valsts kase | 587 |
7. | Eiropas Parlaments | 488 |
8. | Valsts ieņēmumu dienests | 444 |
9. | Latvijas Universitāte | 395 |
10. | Ekonomikas ministrija | 385 |
Biedrību un nodibinājumu janvāra Lursoft TOP 10
Vieta | Persona | Rakstu skaits |
---|---|---|
1. | Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera | 100 |
2. | Latvijas Darba devēju konfederācija | 93 |
3. | Latvijas Pašvaldību savienība | 89 |
4. | Bērnu Slimnīcas Fonds | 56 |
5. | Zemnieku saeima | 41 |
6. | Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome | 37 |
7. | Latvijas Komercbanku asociācija | 34 |
8. | Delna – Sabiedrība par atklātību | 33 |
9. | Fonds Ziedot | 29 |
10. | Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība | 28 |
Komentāri