Lursoft news

Valmierā mikro un mazie uzņēmumi kļūst stabilāki

2013. gada 25. oktobris

24.oktobrī Valmierā seminārā Mazā biznesa lielā diena tikās Valmieras un tās reģiona mikro un mazo uzņēmumu pārstāvji, lai iepazītos ar jaunajiem atbalsta instrumentiem biznesa produktu un pakalpojumu pārdošanas veicināšanai, finansējuma piesaistei un konkurences izpētei.

Semināra dalībniekus uzrunāja Valmieras pilsētas domes izpilddirektors Aigars Vītols norādot, ka Valmiera ir slavena ar ražošanas uzņēmumiem, tomēr lielākā daļa Valmieras uzņēmēji ir mikro un mazie. „Krīzes laikā pašvaldība atbalstīja uzņēmējdarbību, ieguldot dažādos infrastruktūras projektos un būvniecībā, apgūstos ES fondu finansējumu. Mēs redzam, ka Valmieras ielās atgriežas mazais bizness – sāk parādīties jaunas tirdzniecības vietas un pakalpojumu sniedzēji,” norādīja Aigars Vītols.

„Izvērtējot finansējuma piešķiršanas iespējas uzņēmumiem, banka pievērš uzmanību dažādiem kritērijiem, tai skaitā, biznesa idejai, uzņēmuma finansiālajam stāvoklim un kredīta nodrošinājumam. Taču būtisks faktors ir arī uzņēmuma komandas profesionalitāte un vadības pieredze attiecīgajā jomā un līdzīgu projektu īstenošanā, par ko nereti mazie uzņēmumi piemirst. Uzņēmuma vadītājs ir kā kuģa kapteinis, no kura atkarīgs, kurā virzienā kuģis peldēs,” semināra dalībniekiem stāstīja bankas Citadele Cēsu un Valmieras filiāļu pārvaldnieks Gints Čudorāns.

Lursoft pārstāve Linda Kalniņa sniedza ieskatu mikro un mazo uzņēmumu darbības rādītājos Valmierā un tās apkārtnē. „Valmierā reģistrēto un likvidēto uzņēmu rādītāju dinamika laika periodā no 2010. gada ir pozitīva. Visaugstāko punktu jaunreģistrēto uzņēmumu dinamika pēdējos gados uzrādījusi 2011.gadā. Arī Valmierā visplašāk pārstāvēti ir mazie uzņēmēji ar darbinieku skaitu no 1-10. Kopējā situācija valstī ir līdzīga, ko norāda 2012. gadā iesniegtie gada pārskati, kur 88 % ir uzņēmumi ar 1-10 darbiniekiem, vidējie uzņēmumi gandrīz 6%, savukārt, lielie uzņēmumi nedaudz pārsniedz 6 % robežu,” norādīja Linda Kalniņa.

Latvijas Pasts informēja par eksprespasta pakalpojumiem gan Latvija, gan ārvalstīs, kas ļauj ekonomēt ne tikai transporta izdevumus, bet Ziņu aģentūras LETA un Nozare.lv pārstāvis stāstīja par tipiskākajām mazā uzņēmēja kļūdām un latviešu uzņēmēju paradumiem.

MVU Foruma valdes loceklis un iniciatīvas „Mazā biznesa diena” idejas autors Kristaps Banga stāstīja par dažādām iespējām mikro un mazajiem uzņēmumiem iniciatīvas norises laikā, ko var izmantot bez maksas. „Mazā biznesa diena piedāvā izglītojošus seminārus Mazā biznesa lielā diena reģionos, zīmolu un pārdošanas instrumentus, kas palīdzēs mikro un mazajam biznesam popularizēt produktus un pakalpojumus vietējā tirgū, lai veicinātu mazā biznesa straujāku augšanu, ” skaidroja Kristaps Banga.

Semināra dalībnieki tika iepazīstināti ar mikro un mazo uzņēmumu darbības pieredzi, kā tiek pārvarētas grūtības atrast finansējumu, kā palielināts klientu loks un kā popularizēta produkcija, izmantojot sociālos tīklus un mārketinga instrumentus, kas prasa apgūt jaunas zināšanas nevis ieguldīt lielus finansiālus līdzekļus. Valmierā uzstājās Elīna Berklava un Līga Stibe, pārstāvot biedrību „Miera ielas republika” un daloties pieredzē, kā tiek veidota jauna urbānā kultūra, piesaistot līdzīgi domājošus uzņēmējus un pat iedzīvotājus, ceļot kvartāla, ielas vai pilsētas rajona vērtību.

Autors

Lursoft