Lursoft news

Decembris – Ziemassvētku vecīša publicitātes reitinga augstākais punkts

2010. gada 23. decembris

Ja pārējos gada mēnešos gan bērni, gan mediji par Ziemassvētku vecīša ikdienas gaitām nedomā, tad gada pēdējā mēnesī omulīgais svētku varonis plašsaziņas līdzekļos piedzīvo savu zvaigžņu stundu.

Lai noskaidrotu, cik bieži pēdējo gadu laikā Ziemassvētku vecītis pieminēts presē un ziņu aģentūras BNS jaunumos, Lursoft apkopojis slavenākā Lapzemes iedzīvotāja publicitātes indeksu laika posmā no 2008. līdz 2010.gadam. Apkopojot datus ņemts vērā, ka Ziemassvētku vecīti sabiedrībā mēdz dēvēt arī dažādos segvārdos, piemēram, par Salaveci, Salatēvu un Santaklausu.

Kopumā pēdējos trīs gados Ziemassvētku vecīša vārds izskanējis 1082 publikācijās, no kurām 320 šogad. Analizējot datus uzskatāmi redzams, ka svētku vaininieka publicitātes reitings ik gadu saglabājas vienādi augstā līmenī – vidēji 380 publikācijas gadā – un visbiežāk pozitīvais svētku varonis presē pieminēts saistībā ar savām aktivitātēm un ciemošanos pie bērniem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados.

Ziemassvētku vecīša publicitāte

Apkopojot datus redzams, ka visbiežāk pasaulē slavenāko omulīgo kungu presē dēvē par Ziemassvētku vecīti nevis kādā no segvārdiem. Piemēram, ja Ziemassvētku vecīša vārds šogad reģistrēts 320 rakstos, tad Salaveča vien 50, bet Salatēva un Santaklausa – vēl retāk.

No visiem rakstiem, kuros šogad pieminēts Ziemassvētku vecītis, 82 publikāciju autors ir ziņu aģentūra BNS, savukārt no laikrakstiem ar 31 rakstu līderos izvirzījusies Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai, aiz kuras ar 27 jaunumiem seko Latvijas Avīze, bet ar 24 – Diena. Pārējie raksti, kuros iekļauts Ziemassvētku vecīša vārds, publicēti reģionālajos izdevumos.

Papildu informācija:

Lursoft Laikrakstu bibliotēka: www.news.lv

 

* 2010.gadā dati apkopoti par periodu no 01.01. – 23.12.

Komentāri

Nav pievienots neviens komentārs.

*