Blog

Kāpēc interneta veikaliem ir svarīgi izmantot integrētus risinājumus?

2016. gada 28. janvāris

Mūsdienās iepirkšanās interneta veikalos kļūst aizvien izplatītāka, gūstot popularitāti gan fizisko, gan juridisko personu vidū, kuras arī sākušas novērtēt virtuālās iepirkšanās priekšrocības.

Centre for Retail Researching publiskotie dati rāda, ka e-komercija ir straujāk augošais tirdzniecības sektors Eiropā. Pēc Centre for Retail Researching veiktā pētījuma aplēsēm, aizvadītā gada laikā apgrozījuma apjoms, kuru veido tirdzniecība internetā, tādās valstīs kā Lielbritānija, Vācija, Francija, Nīderlande u.c. varētu būt audzis par 18%, kamēr Amerikas Savienotajās Valstīs – par nepilniem 14%.

Uz vietas nestāv arī Latvijas e-komercijas vide, ko apliecina arī Gemius Audience pērn veiktais pētījums.  Tas parāda, ka no visiem Latvijas interneta lietotājiem iepirkšanos virtuālajā vidē izmēģinājuši 76%, un pēdējo deviņu gadu laikā pircēju īpatsvars audzis teju par trešdaļu. Vairāk nekā 35% Latvijas iedzīvotāju internetā iepērkas vairākas reizes gadā, bet 22% – gandrīz katru mēnesi.

Iepriekš minētie rādītāji parāda, ka e-komercija attīstās straujiem soļiem, ko savā labā izmanto arī Latvijas uzņēmēji, līdztekus fizisko veikalu attīstībai investējot arī interneta veikalu izveidē, saprotot, ka šāds solis palīdzēs veicināt preču noietu un gūt lielākus ieņēmumus.

Tiesa, ņemot vērā sīvo konkurenci e-vidē (Lursoft dati liecina, ka tirdzniecību internetā kā savu pamatdarbības nozari norādījuši vairāk nekā 2 000 uzņēmumu), tirgotājiem rūpīgi jāseko līdzi jaunākajām e-komercijas tendencēm, pastāvīgi pilnveidojot savas iepirkšanās platformas un radot pircējiem ērtāku iepirkšanās vietu, kurā ir vēlme atkārtoti atgriezties.

PWC veiktais pētījums ASV rāda, ka viens no būtiskākajiem aspektiem, kāpēc iedzīvotāji izvēlas iegādāties preces internetā, ir iespēja būt mobiliem un iepirkties neatkarīgi no savas atrašanās vietas, ieekonomēt savu laiku un naudu, kā arī veikt preču salīdzināšanu. Tiesa, lai pircējs izvēlētos veikt pirkumu tieši jūsu interneta veikalā, ir svarīgi nodrošināt vienkāršu, pircējiem saprotamu iepirkšanās procesu, tostarp, maksimāli ērtu informācijas ievadi, lai pēdējos soļos, kad pircējs ir vien rokas stiepiena attālumā no pirkuma apmaksas, tas nepārdomātu savu lēmumu.

Lai vienkāršotu procesus gan interneta veikalu īpašniekiem, gan to klientiem, Lursoft izstrādājis risinājumus, kas ļauj uzlabot pircēja informācijas ievadi pirkuma noformēšanas laikā. Viens no šādiem risinājumiem ir Lursoft Adrešu logrīks (widget), kas pircējam ļauj ērti norādīt pirkuma piegādes adresi, izslēdzot kļūdu varbūtību un jautājumus par pareizu adreses ievadīšanas formātu. Līdztekus tam, interneta veikala darbiniekiem tiek atvieglots piegādes process un informācijas apstrāde, ļaujot efektīvāk plānot pirkumu piegādi, apstrādāt informāciju par veiktajiem pirkumiem un piegādēm.

Interneta veikaliem, kuru pircēji ir arī juridiskas personas, Lursoft radījis iespēju atvieglot juridiskās informācijas ievadi, kas nozīmē, ka pircējam atliks vien norādīt savu reģistrācijas numuru, un pārējā juridiskā informācija tiks parādīta automātiski. Tostarp gan precīzs uzņēmuma nosaukums, gan juridiskā adrese, gan nodokļu maksātāja numurs. Kādi ir veikala pārstāvju un pircēju ieguvumi no šāda integrēta risinājuma izmantošanas? Atvieglota un strukturēta informācijas ievade, kas izslēdz kļūdas varbūtību, jo informācija tiek atjaunota tiešsaistē no Lursoft datu bāzēm.  Tā rezultātā veikala darbiniekiem tiek būtiski atvieglots preču pavadzīmju izrakstīšanas process un ir pārliecība par augstu datu precizitāti, savukārt pircējiem ir maksimāli saīsināts laiks, kas jāpavada, norādot savu informāciju.

Lai uzzinātu vairāk par iespējām savā biznesā uzzināt Lursoft integrētos risinājumus, aicinām sazināties ar mums, zvanot pa tālruni 67844300 vai rakstot uz info@lursoft.lv.

Izmantotā informācija

  1. Gemius Audience – Iepirkšanās internetā – tendences Latvijā: https://infogr.am/iepirksanas_interneta___tendences_latvija_2015
  2. CMO Digital forum: http://www.cmodigitalforum.com/2016/01/18/infographic-retailers-beware-online-shopping-trends-accelerating/
  3. Understanding how US online shoppers are reshaping the retail experience:

http://www.pwc.com/us/en/retail-consumer/publications/assets/pwc-us-multichannel-shopping-survey.pdf

Autors

Lursoft