Lursoft news

Pašmāju produkti gozēsies unikālā vietnē

2016. gada 15. janvāris

Tapusi Latvijā ražoto pārtikas produktu elektroniskā datu bāze, ļaujot ārvalstu tirgotājiem atrast produkciju un tās ražotāju.

Pašlaik vietnē Foodlatvia.lv atrodami vairāk nekā 1300 produkti, kurus ražo 171 pārtikas produkcijas ražotājs. Ražotāji var papildināt šo produkcijas katalogu ar jauniem izstrādājumiem, kā arī veikt labojumus esošo produktu aprakstā. Informācija katalogā pašlaik ir tikai angļu valodā. Šādas unikālas vietnes nav, piemēram, ne vāciešiem, ne lietuviešiem, uzsver LIAA direktors Andris Ozols. Viņaprāt, projekta būtība ir valsts eksportspējīgo produktu katalogs kā svarīgs instruments, lai prezentētu Latvijas augstvērtīgo produktu klāstu ārzemēs.

«2014. gada nogalē valdība lēma par papildu pasākumiem, kas mazinātu Krievijas noteiktā pārtikas produkcijas embargo un šīs valsts nacionālās valūtas rubļa vērtības krituma negatīvās sekas. Šo pasākumu vidū bija arī papildu finansējums Latvijas ražotāju stendiem, dalībai izstādēs, tirdzniecības misijās, kā arī elektroniskā produkcijas kataloga izstrādei,» pirmsākumu atceras LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme. Viņa atzīst, ka līdz šim katrai nozarei ir bijis ražotāju katalogs, kurā apkopota informācija par uzņēmumiem, bet produkcijas katalogs izveidots pirmo reizi. «Nezinu, kurā valstī būtu izveidots vienots elektronisks pārtikas produktu katalogs, kurā var meklēt sevi interesējošos izstrādājumus pēc dažādiem parametriem,» saka A. Jaunzeme. Iepriekš ideja par elektronisko produkcijas katalogu atdūrās pret izmaksām, bet to atrisināja ES struktūrfondu naudas novirzīšana.

Tiesības radīt pārtikas produkcijas katalogu iepirkumā ieguva SIA Lursoft. «Katalogs izstrādāts tā, lai potenciālais interesents varētu atrast nepieciešamo informāciju, turklāt pie šī kataloga datiem var nonākt, arī izmantojot Google meklētāju,» kataloga īpatnības skaidro SIA Lursoft valdes locekle Daiga Kiopa. Viņa norāda, ka meklēt var gan pēc produkcijas, gan ražotāja. A. Jaunzeme uzsver, ka elektroniskā kataloga uzturēšana ir LIAA rūpe, jo ražotājiem nedz par ziņu ievietošanu, nedz kataloga uzturēšanu nekas nav jāmaksā. Tehniskā platforma veidota tā, lai nākotnē līdzīga veida katalogus varētu veidot kā eksporta atbalsta instrumentu arī citām nozarēm. Iespējams, perspektīvā varētu veidot līdzīgu produkcijas elektronisko katalogu kosmētikas un, jo īpaši, biokosmētikas ražotājiem un dizaina produktu izstrādātājiem.

Lasīt visu rakstu: http://news.lv/Dienas_Bizness/2016/01/15/pasmaju-produkti-gozesies-unikala-vietne

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas bizness

Komentāri

Nav pievienots neviens komentārs.

*