Lursoft news

Latvijas Avīze: Atjauno izaugsmes ieceres

2014. gada 14. jūlijs

Latvijas un Rīgas tirdzniecības centru rezultāti apstiprina tautsaimniecības izaugsmes tendences – lielākajai daļai tirdzniecības centru ir pieaudzis apgrozījums. Latvijā un Rīgā dominē divi tirdzniecības centri, kas atrodas katrs savā Rīgas galā, lielākais no tiem – “Alfa”, kam cieši seko “Spice”. Vissvarīgākais spēlētājs nozarē ir norvēģu “Linstow”, kas apsaimnieko piecus tirdzniecības centrus Rīgā – “Alfa”, “Origo”, “Galerija Centrs”, “Mols” un “Dole”. Svarīgu lomu spēlē arī viena no trim lielākajām pasaulē nekustamā īpašuma kompānijām “CBRE”, tā Rīgā apsaimnieko divus darbojošos tirdzniecības centrus – “Riga Plaza” un “Galleria Riga”. “Riga Plaza”, kopš atklāšanas 2009. gadā ir pārdzīvojis sarežģītus laikus, ko daļēji noteica tā atrašanās vieta, tomēr pēdējie gadi ir bijuši veiksmīgi, turklāt 2013. gadā sasniegts vislielākais apgrozījuma pieaugums salīdzinājumā ar pārējiem konkurentiem. Centra apsaimniekotāji 2012. un 2013. gadā īpašu uzmanību bija pievērsuši nomnieku sastāvam un piedāvājumam, cenšoties uztaustīt apmeklētāju gaumi, vēlmes un vajadzības. Tādējādi notika pirkumu skaita pieaugums par 15% un apgrozījuma pieaugums par 16%. “2012. gadā sāka uzlaboties Latvijas iedzīvotāju optimisms, cilvēki sāka vairāk tērēt, vairāk izklaidēties un ieturēt maltītes ārpus mājas. Tāpēc 2012. gadā atvērām trīs jaunus restorānus, līdz ar to lielākais pirkumu skaita kāpums ir tieši šajā kategorijā. Savukārt naudas ziņā lielākais apgrozījuma pieaugums ir bijis apģērbu un apavu kategorijā,” skaidro “Riga Plaza” vadītāja Iveta Priedīte.

“Linstow Center Management” (LCM) valdes loceklis, iznomāšanas un biznesa attīstības direktors Mārcis Budļevskis rezumē situāciju nozarē 2014. gadā: “LCM apsaimniekotajos tirdzniecības centros šogad vidējais apgrozījuma pieaugums plānots ap 5,5%. Šogad saglabāsies pēdējo gadu tendence, kopējam tirdzniecības centru apgrozījumam mēreni palielinoties galvenokārt uz vidējā pirkuma pieauguma rēķina, kā arī nedaudz palielinoties pirkumu skaitam, bet apmeklētāju skaits saglabāsies 2013. gada līmenī.” Savukārt tirdzniecības kompleksa “Spice” direktore Iveta Lāce norāda uz faktoriem, kas liek būt arī piesardzīgiem. “Ekonomistu prognozes sola Latvijas ekonomikas izaugsmi, kas varētu veicināt pārdošanas apjomu un apmeklētāju plūsmas pieaugumu. Taču nedrīkst aizmirst par problēmām NVS valstīs, no kurienes ierodas liela daļa “Tax Free” pircēju. Liela nozīme būs tam, kā veidosies attiecības starp Ukrainu un Krieviju un vai Eiropas Savienība īstenos pret Krieviju papildu sankcijas. Tik jūtīgā situācijā ikviens politisks lēmums var ietekmēt tirgu,” uzskata I. Lāce.

Lielākie Latvijas tirdzniecības centri pēc neto apgrozījuma 2013. gadā

Vieta 2013.gadā Vieta 2012.gadā Tirdzniecības centrs Pilsēta Apgrozījums, milj.EUR Izmaiņas pret 2012.gadu, %
1 1 Alfa Rīga 126,70 8,06
2 2 Spice Rīga 111,00 6,05
3 3 Origo Rīga 66,00 2,65
4 6 Riga Plaza Rīga 58,00 16,13
5 4 Domina Shopping Rīga 56,30 1,44
6 5 Galerija Centrs Rīga 54,60 9,01
7 7 Mols Rīga 45,92 6,16
8 8 Spice Home Rīga 34,11 14,87
9 9 Sky&More Rīga 26,32 5,11
10 10 Olimpia Rīga 24,63 4,92
11 11 Valleta Valmiera 15,39 1,74
12 12 Dauga Ogre 15,03 6,18
13 13 Dole Rīga 11,65 -0,15

 

Lasīt visu rakstu: http://news.lv/Latvijas_Avize/2014/07/14/atjauno-izaugsmes-ieceres

Autors

Lursoft

Komentāri

Nav pievienots neviens komentārs.

*