Lursoft news

Uzņēmumi, kas nosaukumā nes Latvijas vārdu, uzrādījuši lielāku apgrozījumu

2013. gada 15. novembris

Lai arī novembris pēc siltās vasaras un krāsainā septembra un oktobra šķiet samērā drūms mēnesis, jo līdzi nes gan tumšāku laiku, gan salu, latviešiem tas vienmēr bijis īpašs mēnesis, jo tā 18.datumā ik gadu tie atzīmēta Latvijas Republikas Neatkarības diena. Šogad jau 95.

Lai arī no malas varētu šķist, ka patriotisms mūsos ik gadu atkal un atkal no jauna uzvirmo tikai novembrī, tā gluži nav, jo, kā rāda Lursoft pētījums, daudzi uzņēmēji mūsu valsts skanīgo vārdu izvēlējušies kā patriotisku un siltu dzīparu iepīt sava uzņēmuma nosaukumā, tā nesot to arī ārpus mūsu valsts robežām.

Lursoft apkopotā informācija liecina, ka mūsu valstī kopumā reģistrēti 903 uzņēmumi, kuru firmā ieļauts vārds „Latvija”, no tiem vairāk nekā 9% jeb 82 uzņēmumi reģistrēti šogad. Vēl populārāks uzņēmēju vidū ir mūsu valsts starptautiskais vārds „Latvia”, kas iepīts nu jau 1 245 uzņēmumu nosaukumos, no tiem 109 dibināti šogad.

Jāpiebilst, ka vairāk nekā pusei no visiem uzņēmumiem, t.i., 55,43%, kuru nosaukumā iekļauts mūsu valsts vārds, vismaz viens no īpašniekiem ir persona vai komersants no Latvijas.

Izpētot, kurās nozarēs saimniecisko darbību visbiežāk veic tie uzņēmumi, kuri savā nosaukumā nes Latvijas vārdu, secināts, ka populārākā sfēra ir sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana, tajā darbojas 2% no visiem uzņēmumiem, otrajā vietā ar 1,7% atstājot konsultēšanu komercdarbībā un vadībzinībās. Lursoft dati liecina, ka vienlīdz populāras darbības jomas starp uzņēmumiem ar mūsu valsts vārdu nosaukumā ir kokmateriālu, būvmateriālu un sanitārtehnikas ierīču vairumtirdzniecība, pārējās transporta palīgdarbības un arī datorprogrammēšana. Katrā no šīm nozarēm darbojas 1,6% no visiem uzņēmumiem ar Latvijas vārdu nosaukumā.

Iespējams, tieši valsts vārda iekļaušana nosaukumā bijusi viena no uzņēmumu panākumu atslēgām, jo pēc Lursoft pētījuma datiem izriet, ka, piemēram, 2012.gadā vidējais apgrozījums uz vienu uzņēmumu, kura firmā iekļauts Latvijas vārds, bijis 59,482 tūkst.Ls, kamēr valstī vidēji tas bijis četras reizes mazāks.

Tiesa gan, jāpiebilst, ka pēdējos gados apgrozījuma starpībai ir bijusi tendence sarukt, jo, piemēram, 2010.gadā uzņēmumu ar Latvijas vārdu nosaukumā vidējais apgrozījums bijis teju piecas reizes augstāks nekā valsts vidējais rādītājs.

Uznemuma-videjais-apgrozijums

Atšķirības starp abām uzņēmumu grupām redzamas ne tikai vidējā apgrozījuma rādītājā, bet arī peļņā/zaudējumos, jo, kamēr 2010.gadā vidējie zaudējumi uz vienu uzņēmumu valstī bijuši 73 lati, uzņēmumiem, kas nes Latvijas vārdu, tie bijuši vien vidēji 8 lati. Šeit gan jāpiebilst, ka pagājušajā gadā atšķirība starp abām grupām izlīdzinājusies, jo gan vieni, gan otri gadu noslēguši ar neitrālu rezultātu, t.i., 0Ls.

Latvijas vārdu savā nosaukumā iepinuši tādi uzņēmumi, kā VAS Latvijas Pasts, SIA Latvijas Auto Eksperti, AS Latvijas Jahta, SIA Zaļai Latvijai, SIA MAXIMA Latvija u.c.

Autors

Lursoft

Komentāri

Nav pievienots neviens komentārs.

*

Ikvienam Lursoft bloga lietotājam ir saistoša Lursoft privātuma politika
Lursoft blogā publicētie pētījumi tiek sagatavoti, lai sniegtu sabiedrībai būtisku informāciju par uzņēmējdarbības, tai skaitā nozares, reģiona attīstības utml. tendencēm. Pētījumu mērķis ir publiskot informāciju, kas skar sabiedrības intereses. Pētījumos tiek norādīts tajos izmantoto datu avots.