Lursoft news

Konkurss: Kas nosaka cilvēka ieradumus?

2015. gada 28. augusts

Aizvadot vasaru, Lursoft un Apgāds Zvaigzne ABC piedāvā 300x0_ieradumaspeks978-9934-0-5073-2-vaks
Nedēļas konkursu Ieraduma spēks.

Konkursa jautājums: Kas nosaka cilvēka ieradumus?
Atbilžu varianti:
1) ģenētika 
2) audzināšana 
3) raksturs 
4) sabiedrība

Ieej sociālajā portālā Facebook mūsu profilā, atrod jauno Nedēļas konkursu, komentāru ailītē atzīmē, Tavuprāt, pareizo atbildes variantu un vienā teikumā paskaidro – kāpēc. Dalībai konkursā būsi reģistrējies, ja sekosi maģiskajai formulai: Atbilde + Like + Share.

Balva: Čārlzs Duhigs IERADUMA SPĒKS (Zvaigzne ABC, 2015)
Kāpēc dzīvē un biznesā darām to, ko darām un kā to mainīt? 

IERADUMA SPĒKS (The Power of Habit, Zvaigzne ABC, 2015)
Laboratorijā ienāk jauna sieviete. Pēdējo divu gadu laikā viņa ir radikāli mainījusi gandrīz ikvienu savas dzīves jomu: atmetusi smēķēšanu, noskrējusi maratonu un ieguvusi paaugstinājumu darbā. No izmisušas, bēdu sagrauztas būtnes pārtapusi veiksmīgā, starojošā, par sevi pārliecinātā sievietē. Kā tas iespējams? Kas noticis?
Mūsu ikdienu ietekmē simtiem ieradumu – tie nosaka, kā mēs ģērbjamies, kā sarunājamies ar bērniem, ko ēdam pusdienās, kā kārtojam darījumus, vai pēc darba izvēlamies sportot vai iedzert kādu glāzīti, zvilnot pie televizora. Ieradumi ietekmē gan atsevišķu cilvēku, gan uzņēmumu un veselu sabiedrību dzīvi – un, kā zināms, ne vienmēr šī ietekme ir pozitīva.
Dažkārt pat jājautā: vai mēs kontrolējam savus ieradumus, vai tie kontrolē mūs?
Psihologs un filozofs Viljams Džeimss sacījis – 99% cilvēka darbību diktē ieradums. Nudien, vairums izvēļu, ko izdarām katru dienu, var šķist izsvērtu lēmumu pieņemšanas rezultāts, tomēr tā nav.
Čārlzs Duhigs, laikraksta The New York Times reportieris, kurš ieguvis neskaitāmas balvas žurnālistikā, tostarp prestižo Pulicera balvu, vācot materiālus šai grāmatai, intervējis vairāk nekā 300 zinātnieku un uzņēmumu vadītāju, lai izprastu, kā veidojas ieradumi, kā tie ietekmē mūsu ikdienu un profesionālo darbību, bet galvenais – kā tos mainīt.
Lai atklātu, kāpēc ieradumi ne vien izšķir uzņēmuma peļņu vai zaudējumus, bet var pat būt dzīvības un nāves jautājums, autors Čārlzs Duhigs savij nopietnus zinātniskus pētījumus ar aizraujošiem stāstiem iz dzīves, ļaujot lasītājam paviesoties Starbucks kafejnīcu ķēdē, lielveikalos Target, Amerikas Nacionālās futbola līgas ģērbtuvēs, ASV Top 40 radiostacijās, lielākajās slimnīcās un citviet. Iepazinies ar simtiem akadēmisku pētījumu un intervējis vairāk nekā 300 zinātnieku un uzņēmumu vadītāju, Č. Duhigs argumentēti pierāda, ka pietiek izmainīt tikai vienu (īsto!) ieradumu, lai izmainītos gandrīz visas dzīves jomas. Viņš ir pārliecināts – ieradumi nav mums “pielaulāti”, un no tiem iespējams šķirties. Autors uzsver – ieradumu maiņa ne vienmēr ir viegla un ātra. Bieži vien tā nepavisam nav vienkārša. Tomēr tas ir iespējams. Ikviens, kurš izpratis ieradumu veidošanās mehānismu, spēs mainīt savu dzīvi, biznesu un apkārtējo sabiedrību.

Autors

Lursoft